ویژگی‌های یک دستگاه سی ان سی منبت خوب

سی ان سی منبت

معرفی یک دستگاه خاص به عنوان یک دستگاه سی ان سی منبت خوب چیزی نیست که ما در این مطلب به دنبال آن باشیم، در حقیقت ما قصد داریم برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دستگاه‌ها را برجسته کنیم که بر روی کیفیت و کارایی دستگاه تأثیر مستقیم دارند. در مطالب قبلی به نقش قسمت‌ها و ابزارهای مختلف در دستگاه‌های سی ان سی پرداختیم و مشخص شد که هر کدام از آنها به شکل‌های مختلفی بر روند انجام کار آن تأثیر گذار هستند. به عنوان مثال، ابزار برشی به عنوان اصلی‌ترین ابزار کار بر روی مواد مختلف به کار گرفته می‌شود، از طرفی دیگر همین ابزار تحت کنترل محورهای دستگاه است که ابزار برشی را در جهت‌های مختلف و به سمت و سوی متفاوت حرکت می‌دهند. بنابراین باید بپذیریم که مشخص کردن یک قطعه برای یک دستگاه خاص نمی‌تواند به عنوان معیار مناسبی برای معرفی یک دستگاه سی ان سی منبت خوب باشد. اما چه فاکتورهایی تاثیرگذار هستند؟ چه ویژگی‌هایی می‌تواند یک دستگاه سی ان سی منبت را برجسته کند؟ آیا شرکت‌های تولید کننده به این ویژگی‌ها و فاکتورها اهمیت می‌دهند؟ نقش ما در کار گرفتن از این دستگاه‌ها چیست؟

قابلیت و حرکت متناسب با نیاز و اندازه کارگاه

اولین شرط در خرید یک دستگاه سی ان سی این است که بین نیازها و اندازه کارگاه و همچنین قابلیت و حرکت دستگاه تناسب وجود داشته باشد. داشتن یک دستگاه با اندازه بزرگ و قابلیت‌های چشمگیر در یک کارگاه کوچک را یک ظلم واقعی در نظر می‌گیرند و داشتن یک دستگاه کوچک در یک کارگاه بزرگ را، یک بی برنامگی مسلم. بنابراین کاری نداریم که یک دستگاه سی ان سی منبت چه قابلیت‌هایی دارد و به چه شکلی آنها را اجرایی می‌کند. بلکه مهم این است که قابلیت‌های دستگاه با نیاز کارگاه ما همخوانی و تناسب داشته باشد. اگر این تناسب در حد ایده آل و مناسب باشد، نه تنها به دستگاه مورد نظر فشار وارد نمی‌شود، بلکه زحمات و ساعت‌های کاری کارگاه نیز هدر نرفته و فرد می‌تواند ادعا کند که بازدهی کارگاه او به اندازه توانایی دستگاه است. اگر یک کارگاه در زمینه تولید محصولات بعدی و سه بعدی کار می‌کند، باید دستگاه سی ان سی منبت مورد نظر امکان تولید چنین محصولاتی را به صاحب کارگاه بدهد.

تعداد کلگی مطابق با سفارشات کارگاه

بله! تعداد کلگی به طور مستقیم با حجم سفارشات کارگاه در ارتباط است. اگر یک بار دیگر به محصولات گذاشته شده در وب سایت ماشین سازی آریا نگاهی بیندازید، می‌بینید که انواع مختلفی از این دستگاه‌ها با تعداد کلگی متفاوت قرار داده شده است. این تفاوت در تعداد کلگی نمی‌تواند بی دلیل باشد و حتماً در فرایند تولید آنها یک استراتژی مشخص و واضح وجود دارد. ارتباط اصلی این مورد را، ارتباط بین تعداد کلگی و سفارشات کارگاه تعیین کند. ما اگر یک کارگاه داشته باشیم که روزانه تعداد x عدد سفارش داشته باشد و تعداد کلگی دستگاه با این حجم سفارش همخوانی داشته باشند، بدون شک دستگاه سی ان سی منبت مورد نظر یک دستگاه خوب و مناسب است. اما اگر این دستگاه ما را مجبور کند که ساعات بیشتری در کارگاه بمانیم و زمان بیشتری به تولید محصولات مختلف اختصاص دهیم، به هیچ وجه نمی‌تواند یک دستگاه خوب باشد و سرمایه اصلی ما، یعنی زمان، را می‌گیرد.

نرم افزار کنترل با محیط کاربری آسان

نقش اپراتور در دستگاه سی ان سی منبت تا زمانی که بر روی ابزار کنترلر کار کند ادامه دارد و از این لحظه به بعد کار دستگاه به صورت مستقل و تحت کنترل نرم افزار انجام می‌گیرد. اگر تا این مرحله، دستگاه مورد نظر بتواند خدمات و امکانات مناسبی در اختیار اپراتور یا تکنسین قرار دهد، یعنی دستگاه مورد نظر از لحاظ کیفی در سطح مناسبی قرار دارد. ابزار کنترلر را می‌توان یک شبیه ساز فیزیکی از محیط نرم افزار کنترل دانست که اپراتور می‌تواند مختصات و مشخصات مختلف را در آن وارد کند. هر چه کار با این نرم افزار راحت‌تر باشد، اپراتور دردسر کمتری خواهد کشید و برنامه ریزی کار دستگاه را با سرعت بهتری انجام خواهد داد. پس بیراه نگفته‌ایم که اگر نرم افزار کنترل دستگاه سی  ان سی منبت بتواند یک فضا و محیط کاربری آسان در اختیار اپراتور قرار دهد، ما نیز می‌توانیم آن را به عنوان یک دستگاه خوب و مناسب معرفی کنیم. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اگر شرکت تولید کننده آن دستگاه، از نرم افزارهای اختصاصی استفاده کند، کار ما و اپراتورها نیز سخت‌تر خواهد شد.

قطعات باکیفیت و سازنده معتبر

شما را نمی‌دانم، اما من وقتی که برای خرید یک پیراهن یا شلوار به یک بوتیک می‌روم، سعی می‌کنم که از محصولات یک برند خاص که معمولاً کیفیت جنس آنها بالاست خرید کنم. حال اگر قیمت این لباس‌ها را با یک دستگاه سی ان سی منبت مقایسه کنیم، مطمئناً به این نتیجه می‌رسیم که توجه به قطعات با کیفیت و سازنده معتبر می‌تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد. اما چرا سازنده معتبر در کنار قطعات با کیفیت قرار می‌گیرد؟ زمانی که یک سازنده سالیان طولانی در یک حوزه فعالیت دارد، با موارد مختلفی از جمله نیاز مشتریان و قابلیتهای دستگاه آشنایی کافی و کامل دارد. این سازندگان سعی می‌کنند برای جلب نظر مشتریان، محصولاتی تولید کنند که با درخواست‌های آنها در یک محدوده قرار گیرد. به همین دلیل، اعتبار این شرکت‌ها به آنها اجازه نمی‌دهد که محصولات بی کیفیت و با قطعات نامناسب تولید کنند. در حقیقت روند بازار به صورتی است که یک دستگاه با قطعات با کیفیت و با یک سازنده‌ی معتبر را می‌توان به عنوان یک دستگاه سی ان سی منبت خوب معرفی کرد.

پشتیبانی کامل در شرایط مختلف

باور می‌کنید که یک دستگاه سی ان سی منبت به عنوان یک دستگاه خوب و مناسب معرفی شود و در عین حال از پشتیبانی کامل برخوردار نباشد؟! باید قبول کنیم که چنین مواردی بسیار کم و نادر هستند. با توجه به نوع کار این دستگاه‌ها و حجم کار سالیانه آنها، داشتن پشتیبانی مانند گارانتی و خدمات پس از فروش برای این دستگاه‌ها بسیار مهم و حیاتی است. این دو گزینه به دلیل اینکه هزینه‌های جاری و سالیانه کارگاه را کاهش می‌دهند و به طور مستقیم با افزایش طول عمر دستگاه در ارتباط هستند، معمولاً توسط همه خریداران مورد توجه قرار می‌گیرند و سعی می‌کنند که از دستگاه‌هایی استفاده کنند که این دو گزینه را ارائه دهند. یک دستگاه سی ان سی منبت با پشتیبانی و گارانتی کامل به عنوان یک دستگاه و خوب و مناسب شناخته می‌شود.

دستگاه پرس ممبران
دستگاه پرس وکیوم

استعلام قیمت محصولات

جهت استعلام قیمت انواع دستگاه ها، لطفا با شماره های دفتر فروش تماس حاصل نمایید

فهرست
فروش فوق العاده ماشین آلات CNC با اقساط 24 تا 36 ماهه( کلیک کنید )
+ +