سی ان سی MGK09

سی ان سی MGK09 و مشخصات آن

سی ان سی MGK09

مدل‌های مختلف در دستگاه‌های cnc و همچنین برندهای آنها باعث شده است که افراد خریدار با گزینه‌های متعددی مواجه شوند که خصوصیات کلی و نحوه عملکرد آنها تقریباً مشابه است، اما در برخی از مدل‌های آنها تفاوت‌هایی به وجود آمده است که برای اهداف خاصی به کار گرفته می‌شود. دستگاه سی ان سی MGK09 یک نمونه از دستگاه‌های عرضه شده توسط گروه ماشین سازی آریا است که ویژگی‌های منحصر به فردی در آن دیده می‌شود و در این مطلب قصد داریم در بخش‌های مختلف به بررسی آن بپردازیم. قبل از اینکه بخواهیم وارد جزئیات این دستگاه‌ها شویم و بخش‌های آنها را به صورت مجزا توضیح دهیم، باید به خاطر داشته باشیم که تقریباً تمامی دستگاه‌های سی ان سی از یک مکانیزم مشخص عمل می‌کنند و تنها ابزارهای انجام آن هدف متفاوت هستند این موضوع در مورد سی ان سی MGK09 نیز صادق است.

نرم افزار کنترل سی ان سی MGK09

برای مشخص شدن و تعریف واضح از دستگاه سی ان سی MGK09 از بخش نرم افزار کنترل شروع می‌کنیم که معمولاً شرکت های سازنده دستگاه‌ها از دو گزینه استفاده می‌کنند. برخی از آنها ترجیح می‌دهند که برای هر دستگاه و هر مدل از یک نرم افزار خاص استفاده کنند و برخی نیز معتقدند کهاستفاده از یک نرم افزار مشترک در آنها به اپراتورها کمک می‌کند. در این دستگاه از نرم افزار کنترل Artcam استفاده شده است که قابلیت ایجاد فرم دستورهایی با فرمت G-code را دارد و به راحتی می‌تواند تصاویر و الگوهای ذخیره شده در نرم افزار طراحی را بخواند.

نرم افزار طراحی

بخش دوم قسمت هوشمند دستگاه سی ان سی MGK09 نرم افزار طراحی آن است که انتخاب آن به سلیقه اپراتور و تکنسین و مهارت آن در کار با نرم افزارهای مختلف بستگی دارد. با یک جستجوی اینترنتی ساده می‌توان انواع مختلفی از این نرم افزارها را معرفی کرد که نرم افزارهای فتوشاپ ، تری دی مکس و اتوکد بیشترین کاربرد در این حوزه را دارند. نکته مهم در استفاده از نرم افزار طراحی این است که الگوهای ذخیره شده با فرمت نرم افزار طراحی همخوانی داشته باشد.

کنترلر و مدل آن

وظیفه کنترلر در انتقال دستور اپراتور به دستگاه و همچنین کنترل حرکت اسپیندل و محورها بسیار مهم است و از طرف دیگر اگر این سیستم بتواند هماهنگی بیشتری با نرم افزار کنترل داشته باشد، عملاً کار با دستگاه برای اپراتور راحتتر است. به همین دلیل سعی می‌شود که بین سیستم کنترلر و محیط نرم افزار همخوانی وجود داشته باشد که در دستگاه سی ان سی MGK09 از سیستم کنترل DSP استفاده شده است که تجربه کاربری راحتی در اختیار تکنسین دستگاه قرار می‌دهد.

اسپیندل

زمانی که دستور اصلی از نرم افزار کنترل صادر شده و اپراتور تنظیمات لازم در قسمت کنترلر انجام می‌دهد، نوبت به چرخش و حرکت اسپیندل می‌رسد که تحت کنترل موتورهای حرکتی قرار دارد. سرعت اسپیندل به شکل مستقیم با سرعت دستپخت در ارتباط است. در دستگاه سی ان سی MGK09 از یک موتور اصلی با توان ۶ کیلو وات استفاده شده است که می‌تواند سرعت ۱۸ هزار دور در دقیقه را فراهم کند.

مشخصات محورها و تعداد آنها

محورها در حرکت ابزار برشی تأثیر مستقیم دارند و معمولاً در سنجش دستگاه‌های سی ان سی سعی می‌شود که توانایی و قابلیت‌های دستگاه با توجه به محورهای آن سنجیده شود. در این دستگاه از سه محور مجزا استفاده شده است که محورهای X و Y محدوده حرکتی ۲۰ متر در دقیقه حرکت می‌کنند و به صورت دنده پینیون مورب با ریل خطی طراحی شده‌اند. در حالی است که محور Z دستگاه سی ان سی MGK09 از محدوده حرکتی کمتری یعنی ۱۵ متر در دقیقه برخوردار است و به صورت بال اسکرو حرکت می‌کند. تنوع در نوع حرکت و شیوه حرکت محورها باعث شده است که دستگاه در حوزه‌های مختلف توانایی ویژه‌ای داشته باشد.

ابزار برشی

ابزار برشی تا حدود زیادی به شرکت سازنده بستگی دارد و می‌تواند تعداد ابزارها را با توجه به توانایی دستگاه تغییر دهد. در حال حاضر نمونه‌هایی با تعداد کلگی ۴، ۶ و … در بازار وجود دارد که انتخاب آنها به سفارش مشتری وابسته است. بنابراین ما هم نمی‌توانیم در این مطلب به تعداد کلگی آنها به شکل ثابت اشاره کنیم، اما هنگام خرید دستگاه سی ان سی MGK09 شرکت فروشنده سعی می‌کند که اطلاعاتی در مورد نحوه برش و نحوه کارکرد دستگاه در اختیار خریداران قرار دهند و انتخاب تعداد کلگی را به آنها واگذار کند.

سایر مشخصات فیزیکی و جانبی

اگرچه موارد فوق جزء مشخصات و خصوصیات اصلی دستگاه سی ان سی MGK09 محسوب می‌شوند، اما باید به خاطر داشت که در آن‌ها ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند جالب توجه باشد. به عنوان مثال، میز این دستگاه‌ها در ابعاد 1300 × 2500  میلی متر طراحی شده است که با محدوده حرکتی محورها همخوانی دارد. در کنار میز دستگاه می‌توان به خصوصیاتی مانند توان مصرفی ۱۲ کیلو واتی، وزن خالص ۱۱۰۰ کیلوگرمی و برق مورد نیاز ۳۸۰ ولت اشاره کرد. برای راه اندازی این دستگاه لازم است که از برق سه فاز و ۵۰ هرتز استفاده شود که معمولاً فقط در کارگاه‌های صنعتی قابل دسترسی است. یکی دیگر از موتورهایی که در دستگاه سی ان سی MGK09 به کار گرفته شده است، پمپ وکیوم است که می‌تواند با سرعت ۲۳۰ متر مکعب در ساعت کار کند.

لازم به ذکر است که شرکت ماشین سازی آریا یک شرکت دانش بنیان بوده و توانسته در سال حمایت از تولید ملی شرایطی مطلوبی را برای تولید کنندگان فراهم کند. اگر مایلید که با مشخصات و ویژگیهای سایر دستگاههای سی ان سی شرکت ماشین سازی آریا آشنا شوید، با کارشناسان فنی ما در تماس باشید.

دستگاه منبت کاری با اقساط بلند مدت
سی ان سی یونیتک 1325

استعلام قیمت محصولات

جهت استعلام قیمت انواع دستگاه ها، لطفا با شماره های دفتر فروش تماس حاصل نمایید

فهرست
فروش فوق العاده ماشین آلات CNC با اقساط 24 تا 36 ماهه( کلیک کنید )
+ +