سی ان سی یونیتک 1325

سی ان سی یونیتک 1325 و مشخصات آن

سی ان سی یونیتک 1325

اگر یک روز خود را به جستجو در کارگاه های دارای دستگاه سی ان سی اختصاص دهید و از آنها در مورد دستگاه‌های مختلف بپرسید، به احتمال زیاد بیشتر آنها عنوان می‌کنند که همه دستگاه‌ها را می‌شناسند و به بحث فنی و غیرفنی در مورد آن‌ها می‌پردازند. تا حدودی می‌توان به این افراد حق داد و قضاوت آنها را در مورد دستگاه‌های مختلف پذیرفت؛ اما در حقیقت تنها شرکت‌هایی که دستگاه‌های سی ان سی را خرید و فروش می‌کنند و مدل‌های مختلف آنها را تجربه کرده‌اند، می‌توانند ادعا کنند که مدل‌های مختلف و کارایی آنها را درک می‌کنند. دستگاه سی ان سی یونیتک 1325 یکی از دستگاههای موجود در بازار ایران است که عملکردی تقریباً مشابه با سایر دستگاه‌های سی ان سی دارد. اما وقتی که به اسم و مدل این دستگاه توجهی بیشتری می‌کنیم، در آن نکات قابل توجه و بارزی وجود دارد که شرکت سازنده تولید یک دستگاه متفاوت دارد. با توجه به اینکه گروه ما نیز با این ویژگی شرکت‌های سازنده موافق است و اعتقاد داریم که تغییرات کوچک در یک دستگاه نیز می‌تواند آن را متمایز کند، در این مطلب به بررسی فنی دستگاه سی ان سی یونیتک 1325 خواهیم پرداخت و بخش‌های مختلف آن را معرفی می‌کنیم.

نرم افزار کنترل در دستگاه سی ان سی یونیتک 1325

در بخش هوشمند یک دستگاه cnc دو نرم افزار طراحی و نرم افزار کنترل نقش دارند که در مورد وظایف آنها در مطالب قبلی به کرات اشاره کرده‌ایم، اما نکته جالب توجه این است که در مورد دستگاه های مختلف مانند سی ان  سی یونیتک 1325 می‌توان انتظار داشت که ترکیب آنها متفاوت باشد و شرکت‌ها از نرم افزارهای مختلفی استفاده کند. این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، داده‌اند که از نرم افزار طراحی مطابق با سلیقه خود استفاده کنند. البته اکثر آنها توصیه می‌کنند که از نرم افزارهای  اتوکد یا تری دی مکس برای این منظور استفاده شود. در این دستگاه از نرم  افزار artcam به عنوان نرم افزار کنترل استفاده شده است که در بیشتر مدل‌های دستگاه‌های cnc به کار گرفته می‌شود.

اسپیندل و محورها

اسپیندل و محور به عنوان عوامل اصلی حرکت دستگاه cnc فعالیت دارند و به همین دلیل در بررسی فنی آن‌ها معمولاً این دو بخش اهمیت ویژه‌ای دارد. در سی ان سی یونیتک 1325 از یک سیستم حرکتی سه محوره استفاده شده است که نسبت به سایر مدل‌ها و برندها متفاوت است. در این دستگاه‌ها سیستم حرکتی محور X و Y به صورت دنده و شانه پینیون و رک است، در حالی که برای سیستم حرکتی محور Z از شیوه پیچ و ماردون به صورت بال اسکرو استفاده شده است. سرعت ابزار کاری در این سه محور نیز متفاوت است و در محورهای  X و Y با سرعت ۶۰ درایو و محور Z با سرعت 20 درایو حرکت می‌کند. در سی ان  سی یونیتک 1325 از یک اسپیندل HSD ایتالیایی استفاده شده است که می‌تواند با سرعت ۲۴ هزار دور در دقیقه بچرخد و همین سرعت را به محورهای مختلف انتقال دهد. این سرعت بالا در اسپیندل کمک می‌کند که دستگاه مورد نظر برای بسیاری از برش‌های طولی و عرضی و حتی سه بعدی مناسب باشد.

کنترلر

کنترلر بخش دیگری از دستگاه سی ان سی یونیتک 1325 است که وظیفه انتقال دستورات نرم افزار کنترل به اسپیندل و سایر ابزارهای حرکتی برعهده دارد. هر چه این سیستم توانایی بالاتری داشته باشد، امکان کنترل دستگاه راحت‌تر بوده و اپراتور تسلط بهتری بر عملکرد دستگاه دارد. در این دستگاه از سیستم کنترلر syntec 6MD استفاده شده است که تقریباً در تمامی مدل‌های یونیتک دیده می‌شود. محیط کاربری ساده و استفاده آسان برای اپراتور از ویژگی‌های این سیستم کنترل است.

موتورهای استفاده شده دستگاه

دستگاه‌های cnc معمولاً از سه موتور استفاده می‌شود، موتور حرکتی، موتور وکیوم و سیستم خنک کننده. موتور حرکتی به عنوان عامل اصلی حرکت این دستگاه‌ها شناخته می‌شود و معمولاً  دو مورد دیگر نقش چندانی در حرکت و چرخش دستگاه ندارند. این موضوع باعث می‌شود که این موتور اهمیت بیشتری داشته باشد و در تعمیر و نگهداری به آن توجهی ویژه‌ای صورت گیرد.

در دستگاه سی ان سی یونیتک 1325 از یک موتور حرکتی ساخت شرکت سروو یاسکاوای ژاپن استفاده شده است که می‌توان آن را یکی از برندهای برتر در این حوزه دانست. در کنار موتور حرکتی، می‌توان به سیستم خنک کننده اسپیندل نیز اشاره کرد که وظیفه خنک کردن آن در شدت جریان و شدت کار بالا را بر عهده دارد. این موتور با استفاده از سیستم هوا خنک می‌کند و استفاده از آن فشار چندانی برای موتورهای اصلی دستگاه ایجاد می‌کند.

آخرین موتور استفاده شده در دستگاه سی ان سی یونیتک 1325 موتور وکیوم است که امکان تغییر این موتور وجود دارد. در حقیقت این موتور قسمتی است که می‌توان از برندهای مختلف برای آن استفاده کرد و معمولاً با قدرت ۱۵۰ متر مکعب در ساعت می‌توانند وکیوم ایجاد کنند.

ابعاد میز و سایر مشخصات دستگاه

فارغ لز ویژگیها و مشخصات اصلی استفاده شده در دستگاه سی ان سی  یونیتک 1325 ، ابزارها و تجهیزات دیگری نیز وجود دارد که برخی از آنها قابل جایگزین و برخی نیز ثابت هستند. میز دستگاه سی ان سی یکی از این قسمت‌هاست که معمولاً در اندازه‌های استاندارد عرضه می‌شود. در این دستگاه ابعاد میز به صورت 366 × 183 سانتیمتر انتخاب شده است که برای حرکت ابزار برشی و محورها مناسب است. این میز از جنس باکالیت مقاوم ساخته شده است و استحکام قابل توجهی دارد. در کنار میز دستگاه می‌توان به سیستم روغنکاری اتوماتیک و همچنین سنسورهای اندازه گیری ابزار اشاره کرد که برای راحتی کار و افزایش کیفیت کار دستگاه سی ان سی در نظر گرفته شده‌اند. کار با دستگاه سی ان سی یونیتک 1325 چندان سخت نیست و تنها با شناخت قابلیت‌های آن می‌تواند بازدهی مناسبی از آنها دریافت کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان فنی گروه ماشین سازی آریا با ما در تماس باشید.

سی ان سی MGK09
سی ان سی پایون

استعلام قیمت محصولات

جهت استعلام قیمت انواع دستگاه ها، لطفا با شماره های دفتر فروش تماس حاصل نمایید

فهرست
فروش فوق العاده ماشین آلات CNC با اقساط 24 تا 36 ماهه( کلیک کنید )
+ +