پرس وکیوم

  1. خانه
  2. Portfolio

خرید، قیمت و فروش اقساطی دستگاه پرس وکیوم

هنگام خرید پرس وکیوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید پرس وکیوم

نمی‌دانم تاکنون در مورد خرید دستگاه‌های مختلف، بدون داشتن اطلاعات خاصی اقدام به خرید کرده اید یا خیر؛ اما توصیه می‌کنم که در مورد خرید  پرس وکیوم حتماً اطلاعات کافی داشته باشید. در غیر این صورت مجبور خواهید بود که از زمین و زمان گلایه کنید. هنگام خرید یک دستگاه یا یک ابزار ارزان قیمت، حتی اگر دچار مشکل شوید، اگر امکان پس دادن آن فراهم بفروشید.

اما زمانیکه بحث خرید پرس وکیوم و دستگاه های مانند دستگاه های سی ان سی پیش می آید، مسئله به یک سرمایه بزرگ برمی‌گردد که ممکن است از طریق وام یا هر شیوه‌های دیگری سرمایه مورد نیاز آن را تامین کرده باشید.پس توصیه می کنم که حتما مشخصات و ویژگی‌های ذکر شده این  دستگاه‌ها در وب سایت ماشین سازی آریا را مطالعه کنید، و نکات ذکر شده در این مطلب را به خاطر داشته باشید.

نوع دستگاه و فضای کارگاه

مهمترین نکته ای که هنگام خرید پرس وکیوم باید به خاطر داشته باشید، این است که بین نوع دستگاه و فضای کارگاه تناسب وجود داشته باشند. دستگاه پرس وکیوم صندوقی ، دستگاه پرس وکیوم آسانسوری ، دستگاه  پرس وکیوم ریلی ، دستگاه پرس وکیوم دو سینی و دستگاه پرس وکیوم  تک سینی نمونه‌های مختلفی از این دستگاه ها هستند که در موارد متعددی با هم شباهت دارند و تنها چند مورد خاص باعث تفاوت آنها می شود. به عنوان مثال، دستگاه های دو سینی از لحاظ فضای افقی برای کارگاه های بزرگ مناسب هستند که امکان نصب دو میز برای آنها فراهم باشد و اپراتور بتواند از آنها استفاده کند. اما دستگاه های پرس وکیوم تک سینی مانند دستگاه‌صندوقی و دستگاه آسانسوری ، نیازی به فضای افقی زیادی ندارند وچون کوره آنها به سمت بالا باز می شود، لازم است که ارتفاع کارگاه برای استفاده از این دستگاه ها مناسب باشد. بنابراین ایجاد تناسب بین کارگاه و نوع دستگاه فاکتور مهمی در خرید پرس وکیوم به شمار می‌رود.

المنت های برقی و سیستم حرارتی کوره

اگرچه نمی‌توان از نقش پمپ مکنده در ایجاد وکیوم در این دستگاه ها چشم پوشی کرد، اما باید پذیرفت که المنت های برقی در عملکرد کوره اهمیت ویژه‌ای دارند. از سوی دیگر، المنت های برقی نسبت به سایر قسمت های دستگاه در معرض تنش های مختلف قرار می گیرند و به همین دلیل امکان صدمه دیدن آنها بیشتر است. تنظیم حرارت لازم برای روکش کردن مواد مختلف توسط سیستم کنترل انجام می شود. اما تامین حرارت به کمک روشن شدن المنت های برقی صورت می‌گیرد.

با این وجود، قبل از خرید پرس وکیوم باید وضعیت المنت های برقی را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که تمامی آنها به شکل استاندارد عمل می کنند. این موضوع در مبحث صرفه جویی انرژی نیز برای کارگاه مفید است.

جک های پنوماتیکی و نحوه حرکت کوره

حرکت کوره بر روی میزها به کمک جک های پنوماتیکی انجام می شود که مانع از دخالت دست در حرکت کوره می شود. با توجه به اینکه، بعد از هر مرحله استفاده از کوره و میز، لازم است که کوره بلند شده و مجدداً نیز آماده شود، جک های پنوماتیکی در معرض کار و فشار زیادی قرار دارد که ممکن است به آنها صدمه وارد شود. کیفیت بالای این جک ها کمک می کند که طول عمر آنها بالاتر باشد. به همین دلیل، اگر قصد خرید پرس وکیوم کارکرده را دارید، حتماً از عملکرد جکهای پنوماتیکی مطمئن شوید، اما اگر می خواهید دستگاه نو بخرید، تنها از مناسب بودن آنها و کیفیت بالای جک مطمئن شوید.

سیستم کنترلر و بخش های آن

سیستم کنترلر مهمترین نقش را در کنترل و حرکت دادن کوره، تنظیم درجه حرارت داخلی آن، تعیین مدت زمان قرارگیری کوره بر روی میز و مواردی از این قبیل را برعهده دارد. این سیستم کمک می‌کند که دخالت اپراتور در کار دستگاه به حداقل برسد و امکان خطا در عملکرد آن کاهش یابد. سیستم کنترل از چند دکمه و سیستم تشکیل شده است که اپراتور به کمک آن می تواند اطلاعات و داده های مختلف را وارد کرده و فرآیند دستگاه را در هر مرحله مشخص کند. اگر این سیستم بتواند عملکرد طبیعی و مناسب خود را اجرا کند، طبیعتاً کار دستگاه نیز مشکلی نخواهد داشت. در مورد انتخاب سیستم کنترل نیز دو گزینه در اختیار شما قرار دارد. اگر دستگاه شما نو باشد، فقط از وضعیت سالم بودن دکمه ها و شکل فیزیکی آنها مطمئن شوید. اما در صورتیکه گزینه خرید شما، خرید پرس وکیوم کارکرده باشد، باید از سالم بودن، عملکرد صحیح دکمه ها، و همچنین نقش آن در حرکت کوره و تنظیم حرارت داخلی آن مطمئن شوید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

آخرین موردی که هنگام خرید پرس وکیوم باید مد نظر قرار دهید و ربطی به شرایط فیزیکی و عملکرد دستگاه ندارند، گارانتی و خدمات پس از فروش در نظر گرفته توسط شرکت فروشنده دستگاه است. دستگاه های پرس  وکیوم ، با توجه به مدل های مختلف آن، از قیمت بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل تامین هزینه تعمیر و نگهداری آنها و همچنین تامین قطعات ممکن است مشکل ساز باشد. این در صورتی است که اگر گارانتی و خدمات پس از فروش بلند مدت برای این دستگاه ها در نظر گرفته شده باشد، تا مدت زمان مشخصی از پرداخت هزینه برای این موارد مبرا خواهید شد. البته به خاطر داشته باشید که گارانتی بلند مدت به معنی اعتماد شرکت سازنده به دستگاه مورد نظر است.

خرید پرس وکیوم کارکرده یا نو؟

اما در مورد خرید پرس وکیوم دو گزینه در اختیار داریم که ممکن است گزینه خرید ما کارکرده یا نو باشد. نوع دستگاه و همچنین شرایط آن در انتخاب گزینه نهایی و بررسی‌های ما از دستگاه موثر است. طبیعتاً اگر دستگاه موردنظر نو باشد، حساسیت چندانی نسبت به سالم بودن و یا عملکرد عادی آن وجود ندارد و تنها با کمک فروشنده می توان تمامی قسمت های آن را مورد بازبینی قرار داد. اما زمانی که بحث ما خرید پرس وکیوم کارکرده باشد، حساسیت نسبت به موضوع بیشتر شده و لازم است که تمامی قسمت های فوق الذکر، به شکل دقیق و مهندسی مورد بررسی قرار گیرد. حتی اگر امکان پذیر باشند، از فروشنده بخواهید که دستگاه پرس وکیوم را در محل شرکت روشن کرده و بخش های مختلف آن را امتحان کنید.

قیمت پرس وکیوم

شاید این موضوع اعترافی تکان دهنده باشد، اما اکثر خریداران به محض اطلاع از کیفیت و قابلیت های دستگاه، از قیمت پرس وکیوم می‌پرسند و از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که قیمت یک فاکتور مهم و تاثیرگذار در خرید است. البته نیازی نیست که این موضوع را فقط به سایرین ربط دهیم و خود را از این وضعیت مبرا بدانیم. بله! قیمت پرس وکیوم برای همه خریداران اهمیت دارد و همه آنها ترجیح می‌دهند که دستگاهی را انتخاب کنند که قابلیت‌های آنها با کارگاه مورد نظر همخوانی داشته باشد و از لحاظ قیمتی نیز برای آنها توجیه پذیر باشد. خرید دستگاه پرس وکیوم مانند خرید یک دست لباس یا یک جفت کفش نیست، بلکه هزینه و قیمت این دستگاه‌ها به صورتی است که کاربر مجبور است به شکل دقیق و با جزئیات بیشتر در جریان آن قرار بگیرد و خود را برای مواجهه با موضوع‌های مختلف آماده کند. ما در گروه ماشین سازی آریا با توجه به اهمیت قیمت پرس وکیوم در این مطلب تصمیم گرفتیم که به بررسی برخی از شرایط تاثیرگذار بر آنها بپردازیم.

چرا باید دستگاه پرس وکیوم بخریم؟

اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که اصلاً چرا باید یک دستگاه بخریم که در مورد قیمت آن نگران باشیم؟ آیا قیمت پرس وکیوم با منفعت و سودی که به ما می‌رساند متناسب است؟ با پاسخ دادن به این سؤال می‌توان ادعا کرد که گام مهمی در فرآیند خرید آن‌ها برداشته‌اید و تقریباً انجام این کار برای ما توجیه پذیر است. دستگاه پرس وکیوم چه کاری انجام می‌دهد؟ در عرف و در منابع مختلف از این دستگاه‌ها برای روکش کردن سطح چوب و سطح سایر مواد فلزی و پلاستیکی استفاده می‌شود. البته با توجه به اینکه استفاده از روکش پی وی سی برای چوب در این دستگاه‌ها بیشتر رایج است، سعی می‌کنیم که تمرکز خود را بر این دو مورد قرار دهیم. در این دستگاه‌ها یک میز قرار دارد که به یک موتور مکنده متصل است و کوره حرارتی بر روی آن قرار می‌گیرد. کوره حرارتی به کمک المنت‌های برقی باعث نرم شدن روکش pvc و فعال شدن چسب دو زمانه می‌شود. از طرف دیگر، پمپ مکنده باعث ایجاد وکیوم و خلق شده و روکش بر روی نمونه کار قرار می‌گیرد. در نهایت در اثر مکش، روکش پی وی سی تمام سطح قطعه کار را پوشش داده و فرایند کار دستگاه به پایان می‌رسد. این موضوع در انجام نمونه کارهای مختلف محدودیتی ندارد و به همین دلیل از آن در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود. بنابراین پرداخت قیمت پرس وکیوم چه زیاد و چه کم از لحاظ فنی دستگاه توجیه پذیر است.

چه محصولاتی می‌توانیم تولید کنیم؟

برای تولید محصول با استفاده از دستگاه‌های پرس وکیوم ، لازم است که عملکرد کلی دستگاه را در نظر بگیریم و با توجه به این عملکرد، به ساخت محصولات مختلفی فکر کنیم. به عنوان مثال دستگاه‌های معمولی برای روکش کردن سطح نمونه کارهای مختلف با طرح‌های پیچیده و ساده استفاده می‌شود. اگر به دربهای چوبی اتاق منزل یا به چوب به کار رفته در کابینت‌ها و کمدهای منزل نگاه کنید، می‌توانید نمونه‌هایی از محصولات این دستگاه‌ها را ببینید. اما در برخی از این دستگاه‌ها، مانند دستگاه پرس ممبران ، علاوه بر فرایند روکش کردن، عملیات خمکاری نیز بر روی قطعه کار انجام می‌شود و از این دستگاه‌ها در برخی محصولات خاص مانند کابینت ممبران و محصولات چوبی ممبران استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان ادعا کرد که قیمت پرس وکیوم و محصولات آن تا حدود زیادی به عملکرد دستگاه وابسته است. اما چه عواملی در این قیمت‌گذاری مؤثر هستند؟

چه عوامل بر قیمت پرس وکیوم مؤثر هستند؟

تعیین عوامل مختلف مؤثر بر قیمت پرس وکیوم بیشتر تجربی و تابع عملکرد آن دستگاه است. برخی از این فاکتورها به ویژگی‌ها و قابلیت‌های ذاتی دستگاه بر می‌گردد و برخی نیز به تابع سایر شرایط جانبی در بازار و در کارگاه است. با توجه به عملکرد این دستگاه‌ها و میزان تقاضا برای استفاده از آن‌ها مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار بر قیمت پرس وکیوم عبارتند از:

  • تعداد سینی دستگاه: تعداد سینی دستگاه به طور مستقیم بر عملکرد دستگاه تاثیرگذار است و می‌تواند حجم تولید محصولات مختلف را در طول روز افزایش یا کاهش دهد. به عنوان مثال، دستگاه‌های پرس وکیوم دو سینی نسبت به دستگاه‌های تک سینی فضای بیشتری در اختیار اپراتور قرار می‌دهند و آن‌ها می‌توانند کارهای بیشتری را روکش کنند. از طرفی دیگر، پرت انرژی در دستگاه‌های دو سینی  کمتر است و به همین دلیل قیمت این دستگاه‌ها بالاتر برآورد می‌شود.
  • نحوه حرکت کوره و مدل پرس وکیوم: در یک بررسی ساده می‌بینیم که انواع مختلف دستگاه های پرس وکیوم بر اساس حرکت کوره دسته بندی می‌شوند و مدل‌های مختلفی مانند ریلی کشویی، آسانسوری، صندوقی و دو سینی بر همین اساس نامگذاری شده‌اند. هر کدام از این دستگاه‌ها دارای مزایا و معایب مختص به خود هستند که عملکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با توجه به ویژگی حرکت کوره و نحوه قرارگیری آن بر روی میز دستگاه، طبیعی است که قیمت دستگاه پرس وکیوم برای آنها متغیر باشد آنها را با قیمت‌های متفاوتی بفروشند.
  • قدرت موتور محرک و موتور مکنده دستگاه: در بررسی مشخصات فیزیکی و مشخصات فنی دستگاه پرس وکیوم معمولاً شرکت‌ها به قدرت موتور محرک و قدرت موتور مکنده دستگاه اشاره می‌کنند. قدرت این موتورها به این دلیل اهمیت دارد که عملکرد و کارکرد دستگاه به طور مستقیم به آنها بستگی دارد. هرچه قدرت این موتورها بیشتر باشد یعنی دستگاه مورد نظر در انجام وظیفه خود موفق‌تر عمل می‌کند. با این تفاسیر، می‌توان ادعا کرد که قیمت پرس وکیوم تا حدود زیادی به این موتورها و قدرت آنها وابسته است.
  • وضعیت بازار: مورد مهم دیگری که به شکل مستقیم قیمت پرس وکیوم را تحت تأثیر قرار می‌دهند و تحت کنترل شرکت‌های فروشنده یا حتی خریداران قرار ندارند، وضعیت بازار و وضعیت ارز است. ممکن است به دلیل تحریم‌های اقتصادی، ورود برخی دستگاه‌ها یا قطعات به داخل کشور محدود شده و عملاً تقاضا بر عرضه پیشی بگیرد. در این صورت به صورت ناخودآگاه قیمت دستگاه افزایش می‌یابد. همچنین قیمت نرخ دلار و نرخ ارز نیز می‌توانند در یک مدت زمان کوتاه، تغییر بزرگی در قیمت این دستگاه‌ها به وجود آورد.

خرید پرس وکیوم قسطی یا نقدی؛ کدامیک بهتر است؟

خرید پرس وکیوم قسطی

اگر به وب سایت شرکت ها یا فروشگاه های مختلف مراجعه کنید، با گزینه

های خرید پرس وکیوم قسطی یا خرید نقدی آن مواجه می شوید که بیشتر

جنبه تبلیغاتی آن مخاطب را جذب می کند. هنوز هم بسیاری از خریداران با

تفاوت های موجود بین خرید نقدی و خرید قسطی آشنایی چندانی ندارند

برخی از آنها ترجیح می‌دهند که وارد این بازی نشده و به سراغ گزینه خرید

نقدی بروند. اما آیا واقعاً بین خرید قسطی و خرید نقدی پرس وکیوم

تفاوتی وجود دارد؟ آیا استفاده از این شیوه برای خریداران مناسب است؟

آیا خرید پرس وکیوم قسطی برای فروشندگان منفعتی به دنبال دارد؟

پاسخ به این سوالات و چند سوال دیگر در این زمینه می‌تواند بسیاری از

ابهامات موجود در زمینه خرید های نقدی و قسطی از دستگاه های بزرگ را

برطرف کند. بسیاری از افراد به دلیل شرایط مالی خود ترجیح می دهند که

به سراغ گزینه خرید قسطی بروند، این در حالی است که برخی دیگر از افراد

تمایل چندانی به این گزینه ندارند و ترجیح می‌دهند که هزینه خرید را به

طور کامل بپردازند و از فروشنده تخفیف بگیرد. با توجه به سوالات زیاد در

مورد خرید پرس وکیوم قسطی یا خرید نقدی آن، در این مطلب قصد داریم،

آنها را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم و قضاوت نهایی را به

مخاطبان خود واگذار کنیم.

پرس وکیوم اقساطی برای راه اندازی یک کارگاه توسط خریدار مناسب است

طبیعتاً، راه اندازی یک کارگاه به یک بودجه مشخص برای تأمین دستگاه و

سایر متعلقات همراه آن نیاز دارد.

حال اگر شخص خریدار توانایی مالی کافی برای تأمین بودجه را نداشته

باشد، عملاً پروژه آن با شکست مواجه خواهد شد. با وجود گزینه خرید

قسطی، این شانس به خریدار داده می‌شود که با بودجه کمتری دستگاه مورد

نظر را در اختیار گرفته و بخشی از بودجه خود را به خرید مواد اولیه و

تأمین نیروی کار مورد نیاز اختصاص دهند. این موضوع برای راه اندازی یک

کارگاه جدید می‌تواند بسیاری از چالش‌ها را از بین ببرد.

به فروشنده در فروش بیشتر کمک می‌کند

اما اگر بخواهیم مزیت پرس وکیوم اقساطی را فقط به خریدار ارتباط

دهیم، قضاوت ما چندان منصفانه نخواهد بود و باید اعتراف کنیم که

فروشنده نیز در این شیوه مزایایی دریافت می‌کند. هرچه تعداد کارگاه‌های

راه اندازی شده با استفاده از دستگاه پرس وکیوم بیشتر باشد، تقاضا برای

خرید این دستگاه‌ها بیشتر بوده و در نهایت به رونق کسب و کار فروشنده‌ها

منجر می‌شود.

البته این نکته را باید در نظر داشت که فروش اقساطی با این امتیاز همراه

است که کارگاه‌های جدید و حجم کارگاه‌هایی که سابقه کار دارند، تمایل

بیشتری به خرید دستگاه‌های اضافی نشان می‌دهند و به همین دلیل در

برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت شاهد افزایش فروش این شرکت‌ها

خواهیم بود. در ضمن این شیوه می‌تواند به افزایش تعداد مشتری پایدار

برای شرکت فروشنده منجر شود.

خرید پرس وکیوم قسطی سرمایه گذاری اولیه را کاهش می دهد

اگر بخواهیم مهمترین و اصلی ترین مزیت خرید پرس وکیوم قسطی را

عنوان کنیم، باید به سرمایه گذاری اولیه پایین آن اشاره کنیم که در گام های

بعدی به صاحب پروژه یا خریدار دستگاه کمک می‌کند. اگرچه انواع مختلفی

از این دستگاه ها وجود دارد، اما باید بپذیریم که قیمت آنها نسبت به

وضعیت مالی افراد متوسطه بالاست. این شرایط برای کسانی که به دنبال

راه اندازی یک کارگاه جدید با استفاده از دستگاه پرس وکیوم هستند، ممکن

است سخت و ناامیدکننده باشد و حتی در برخی موارد باعث پشیمانی آنها

شده و به سراغ گزینه‌های دیگری می روند.

این در حالی است که با خرید پرس وکیوم قسطی آنها این شانس را خواهند

داشت با خرید قسطی یک دستگاه، تنها بخشی از هزینه اولیه آن را بپردازد و

در گام های بعدی و پس از رونق در کسب و کار خود، اقساط آن را در فواصل

زمانی تعیین شده پرداخت کند. اگرچه ممکن است این گزینه باعث شود که

قیمت دستگاه کمی بالاتر باشند، اما برای کسانی که سرمایه اولیه خرید

دستگاه را ندارند، پیشنهادی ایده آل به نظر می‌رسد.

هزینه‌های ثابت و سرمایه در گردش کارگاه برای خریدار تعریف شده است

زمانی که یک خریدار برای راه اندازی کارگاه جدید خود یا برای توسعه کسب

و کار خرد به سراغ خرید پرس وکیوم اقساطی می‌رود، می‌تواند این معنی

برای آنها برساند که سرمایه در گردش و سرمایه ثابت آنها در یک فاصله

زمانی مشخص، از قبل تعیین شده و به راحتی می‌تواند برای آن برنامه‌ریزی

کند.

اگر هدف از خرید دستگاه پرس وکیوم، راه اندازی یک کارگاه جدید باشد،

طبیعتاً بخشی از بودجه به خرید اولیه دستگاه و بخش دیگر آن به سرمایه

در گردش اختصاص می‌یابد. بنابر این آنها با یک بودجه مشخص شده مواجه

هستند که در برنامه ریزی‌های بعدی به آنها کمک می‌کند.

در مورد توسعه کسب و کار نیز، معمولاً روند کار و بودجه‌های اختصاص

یافته توسط صاحب کارگاه از قبل مشخص شده است. با این تفاوت که

خرید دستگاه اقساطی به آنها این امکان را می‌دهد که هزینه خرید را در

سرمایه‌های جدید قرار داده و به بررسی کلی وضعیت مالی شرکت بپردازند.

با خرید قسطی سایر بخش های پروژه بیشتر پیشرفت می کنند

در عنوان قبل به افرادی که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستند

اشاره کردیم، این در حالی است که خریداران دستگاه پرس وکیوم تنها افراد

مبتدی و جدید نیستند و برخی از آنها به دنبال توسعه کسب و کار خود و

خرید دستگاه‌های بیشتر هستند. خرید پرس وکیوم قسطی برای این گروه

از افراد نیز می‌تواند با مزایای همراه باشد. کارگاه ها و و موسساتی که چند

سال از فعالیت آنها میگذرد، طبیعتاً با تعداد نیروی کار بیشتر و با سرمایه در

گردش بالاتری سروکار دارند. به همین دلیل نمی‌توان ادعا کرد که این دسته

از افراد مشکلات مالی داشته باشند.

اما خرید پرس وکیوم قسطی زمانی برای این دسته از افراد اهمیت پیدا

می‌کند که این شانس را دارند که سرمایه اولیه خود را از بازار خارج نکرده و

تنها بخش کوچکی از آن را به پرداخت اقساط دستگاه اختصاص میدهند.

طبیعتا کارگاهی که در کسب و کار خود به رونق کافی رسیده باشد، به اندازه

ای از سرمایه خود استفاده می کند که سود ناشی از خرید قسطی دستگاه

تأثیر چندانی بر درآمد یا ضرر و زیان آنها نداشته باشد. به همین دلیل این

دسته ترجیح می‌دهند که دستگاه را به صورت قسطی خریداری کرده و

سرمایه اصلی خود را به کارگران و بازار و تامین مواد اولیه اختصاص دهند.

با خرید نقدی نگران بدهی بلندمدت نیستید

با وجود موارد ذکر شده، برخی از افراد گزینه خرید پرس وکیوم نقدی را

ترجیح می‌دهند و معتقدند که دردسر خرید قسطی می‌تواند گام های بعدی

کارگاه را با چالش مواجه کند. معمولاً کارگاه‌هایی که به سطح پیشرفت کافی

رسیده باشند و مازاد درآمد آنها بیشتر از سرمایه در گردش کسب و کار باشد،

انتخاب آنها پرداخت هزینه دستگاه به صورت نقدی است که از بدهی های

بلند مدت خلاص شوند. این دسته از افراد معتقدند که خرید پرس وکیوم

قسطی با مشکلات بسیاری همراه است و آنها را از لحاظ احساسی و رفتاری

تحت تاثیر قرار می دهد.

البته برخی دیگر نیز معتقدند که برنامه ریزی بلند مدت برای خرید پرس

وکیوم قسطی ممکن است آنها را با چالش‌های بزرگتری مواجه کند. این گروه

از خریداران معمولاً کسانی هستند که از آینده کسب و کار خود اطمینان

نداشته و احساس می کنند که ممکن است در برنامه‌های بلندمدت خود با

شکست مواجه شوند. به همین دلیل گزینه خرید نقدی را به خرید قسطی

ترجیح می‌دهند.

با خرید پرس وکیوم نقدی هزینه بیشتری نمی پردازید

اما انتخاب برخی دیگر از افراد، فارغ از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت

بوده و تنها هزینه های مربوط به خرید نقدی و خرید قسطی را در نظر می

گیرند. طبیعتاً شرکت های فروشنده یا سازنده دستگاه های پرس وکیوم،

زمانی که به سراغ گزینه فروش اقساطی دستگاه های خود می‌روند، با توجه

به وضعیت بازار و مدت زمان بازپرداخت قیمت دستگاه، ممکن است افزایش

در هزینه آنها داشته باشند. برخی از خریداران با استناد به این افزایش

قیمت، معتقدند که خرید نقدی برای آنها بهتر بوده و از این طریق بهای

کمتری برای خرید دستگاه می‌پردازند.

در نهایت؛ کدامیک بهتر است؟

انتخاب بین گزینه خرید پرس وکیوم قسطی و خرید نقدی آن ممکن است

چالش برانگیز باشد و به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد. همانطور که

عنوان شد، انتخاب بهترین گزینه خرید، به شرایط خریدار و وضعیت مالی

آنها، برنامه ریزی بلندمدت و کوتاه مدت آنها، هزینه های اولیه برای خرید

دستگاه، سرمایه ثابت و سرمایه در گردش کارگاه و همچنین دیدگاه آنها

نسبت به خرید نقدی و خرید قسطی بستگی دارد. اگرچه قضاوت بین این دو

گزینه بیشتر شخصی و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، اما اکثر افراد

شیوه خرید پرس وکیوم قسطی را ترجیح می دهند.

اگر شما هم احساس می‌کنید که با یک دستگاه پرس وکیوم می توانید

کسب و کار خود را رونق بخشید و به دنبال خرید قسطی آنها هستید، با ما

در شرکت ماشین سازی آریا در تماس باشید.

فهرست