خرید پرس وکیوم | ماشین سازی آریا

هنگام خرید پرس وکیوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید پرس وکیوم

نمی‌دانم تاکنون در مورد خرید دستگاه‌های مختلف، بدون داشتن اطلاعات خاصی اقدام به خرید کرده اید یا خیر؛ اما توصیه می‌کنم که در مورد خرید  پرس وکیوم حتماً اطلاعات کافی داشته باشید. در غیر این صورت مجبور خواهید بود که از زمین و زمان گلایه کنید. هنگام خرید یک دستگاه یا یک ابزار ارزان قیمت، حتی اگر دچار مشکل شوید، اگر امکان پس دادن آن فراهم بفروشید.

اما زمانیکه بحث خرید پرس وکیوم و دستگاه های مانند دستگاه های سی ان سی پیش می آید، مسئله به یک سرمایه بزرگ برمی‌گردد که ممکن است از طریق وام یا هر شیوه‌های دیگری سرمایه مورد نیاز آن را تامین کرده باشید.پس توصیه می کنم که حتما مشخصات و ویژگی‌های ذکر شده این  دستگاه‌ها در وب سایت ماشین سازی آریا را مطالعه کنید، و نکات ذکر شده در این مطلب را به خاطر داشته باشید.

نوع دستگاه و فضای کارگاه

مهمترین نکته ای که هنگام خرید پرس وکیوم باید به خاطر داشته باشید، این است که بین نوع دستگاه و فضای کارگاه تناسب وجود داشته باشند. دستگاه پرس وکیوم صندوقی ، دستگاه پرس وکیوم آسانسوری ، دستگاه  پرس وکیوم ریلی ، دستگاه پرس وکیوم دو سینی و دستگاه پرس وکیوم  تک سینی نمونه‌های مختلفی از این دستگاه ها هستند که در موارد متعددی با هم شباهت دارند و تنها چند مورد خاص باعث تفاوت آنها می شود. به عنوان مثال، دستگاه های دو سینی از لحاظ فضای افقی برای کارگاه های بزرگ مناسب هستند که امکان نصب دو میز برای آنها فراهم باشد و اپراتور بتواند از آنها استفاده کند. اما دستگاه های پرس وکیوم تک سینی مانند دستگاه‌صندوقی و دستگاه آسانسوری ، نیازی به فضای افقی زیادی ندارند وچون کوره آنها به سمت بالا باز می شود، لازم است که ارتفاع کارگاه برای استفاده از این دستگاه ها مناسب باشد. بنابراین ایجاد تناسب بین کارگاه و نوع دستگاه فاکتور مهمی در خرید پرس وکیوم به شمار می‌رود.

المنت های برقی و سیستم حرارتی کوره

اگرچه نمی‌توان از نقش پمپ مکنده در ایجاد وکیوم در این دستگاه ها چشم پوشی کرد، اما باید پذیرفت که المنت های برقی در عملکرد کوره اهمیت ویژه‌ای دارند. از سوی دیگر، المنت های برقی نسبت به سایر قسمت های دستگاه در معرض تنش های مختلف قرار می گیرند و به همین دلیل امکان صدمه دیدن آنها بیشتر است. تنظیم حرارت لازم برای روکش کردن مواد مختلف توسط سیستم کنترل انجام می شود. اما تامین حرارت به کمک روشن شدن المنت های برقی صورت می‌گیرد.

با این وجود، قبل از خرید پرس وکیوم باید وضعیت المنت های برقی را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که تمامی آنها به شکل استاندارد عمل می کنند. این موضوع در مبحث صرفه جویی انرژی نیز برای کارگاه مفید است.

جک های پنوماتیکی و نحوه حرکت کوره

حرکت کوره بر روی میزها به کمک جک های پنوماتیکی انجام می شود که مانع از دخالت دست در حرکت کوره می شود. با توجه به اینکه، بعد از هر مرحله استفاده از کوره و میز، لازم است که کوره بلند شده و مجدداً نیز آماده شود، جک های پنوماتیکی در معرض کار و فشار زیادی قرار دارد که ممکن است به آنها صدمه وارد شود. کیفیت بالای این جک ها کمک می کند که طول عمر آنها بالاتر باشد. به همین دلیل، اگر قصد خرید پرس وکیوم کارکرده را دارید، حتماً از عملکرد جکهای پنوماتیکی مطمئن شوید، اما اگر می خواهید دستگاه نو بخرید، تنها از مناسب بودن آنها و کیفیت بالای جک مطمئن شوید.

سیستم کنترلر و بخش های آن

سیستم کنترلر مهمترین نقش را در کنترل و حرکت دادن کوره، تنظیم درجه حرارت داخلی آن، تعیین مدت زمان قرارگیری کوره بر روی میز و مواردی از این قبیل را برعهده دارد. این سیستم کمک می‌کند که دخالت اپراتور در کار دستگاه به حداقل برسد و امکان خطا در عملکرد آن کاهش یابد. سیستم کنترل از چند دکمه و سیستم تشکیل شده است که اپراتور به کمک آن می تواند اطلاعات و داده های مختلف را وارد کرده و فرآیند دستگاه را در هر مرحله مشخص کند. اگر این سیستم بتواند عملکرد طبیعی و مناسب خود را اجرا کند، طبیعتاً کار دستگاه نیز مشکلی نخواهد داشت. در مورد انتخاب سیستم کنترل نیز دو گزینه در اختیار شما قرار دارد. اگر دستگاه شما نو باشد، فقط از وضعیت سالم بودن دکمه ها و شکل فیزیکی آنها مطمئن شوید. اما در صورتیکه گزینه خرید شما، خرید پرس وکیوم کارکرده باشد، باید از سالم بودن، عملکرد صحیح دکمه ها، و همچنین نقش آن در حرکت کوره و تنظیم حرارت داخلی آن مطمئن شوید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

آخرین موردی که هنگام خرید پرس وکیوم باید مد نظر قرار دهید و ربطی به شرایط فیزیکی و عملکرد دستگاه ندارند، گارانتی و خدمات پس از فروش در نظر گرفته توسط شرکت فروشنده دستگاه است. دستگاه های پرس  وکیوم ، با توجه به مدل های مختلف آن، از قیمت بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل تامین هزینه تعمیر و نگهداری آنها و همچنین تامین قطعات ممکن است مشکل ساز باشد. این در صورتی است که اگر گارانتی و خدمات پس از فروش بلند مدت برای این دستگاه ها در نظر گرفته شده باشد، تا مدت زمان مشخصی از پرداخت هزینه برای این موارد مبرا خواهید شد. البته به خاطر داشته باشید که گارانتی بلند مدت به معنی اعتماد شرکت سازنده به دستگاه مورد نظر است.

خرید پرس وکیوم کارکرده یا نو؟

اما در مورد خرید پرس وکیوم دو گزینه در اختیار داریم که ممکن است گزینه خرید ما کارکرده یا نو باشد. نوع دستگاه و همچنین شرایط آن در انتخاب گزینه نهایی و بررسی‌های ما از دستگاه موثر است. طبیعتاً اگر دستگاه موردنظر نو باشد، حساسیت چندانی نسبت به سالم بودن و یا عملکرد عادی آن وجود ندارد و تنها با کمک فروشنده می توان تمامی قسمت های آن را مورد بازبینی قرار داد. اما زمانی که بحث ما خرید پرس وکیوم کارکرده باشد، حساسیت نسبت به موضوع بیشتر شده و لازم است که تمامی قسمت های فوق الذکر، به شکل دقیق و مهندسی مورد بررسی قرار گیرد. حتی اگر امکان پذیر باشند، از فروشنده بخواهید که دستگاه پرس وکیوم را در محل شرکت روشن کرده و بخش های مختلف آن را امتحان کنید.

دستگاه منبت كاری اتومات
دستگاه سی ان سی

استعلام قیمت محصولات

جهت استعلام قیمت انواع دستگاه ها، لطفا با شماره های دفتر فروش تماس حاصل نمایید

فهرست
فروش فوق العاده ماشین آلات CNC با اقساط 24 تا 36 ماهه( کلیک کنید )
+ +